İnternetten alışveriş yapacak olanlar dikkat… İndirim oyunu

E-ticarette iki ay sürecek indirim periyodu başladı. E-ticaret siteleri akıllı telefonlardan, televizyona beyaz eşyadan giysiye, mobilyaya kadar binlerce çeşit eserde değişen oranlarda indirim kampanyalarına başladı. Kampanya haricinde “bedava kargo”, “paylaştıkça kazan”, “hediye kupon” üzere ekstra sürprizler de tüketiciyi çekmek için kullanılıyor.

Kasım ayı, e-ticaret kesiminde 11 Kasım Bekârlar Günü’nde başlayıp, 25 Kasım Efsane Cuma-Black Friday ve çabucak akabinde gelen 28 Kasım’daki Siber Pazartesi kampanyalarıyla bir alışveriş dönemine dönüştü. Yılın son iki ayında Türkiye’de e-ticaret kesiminde ciro beklentisi 500 milyar TL civarında. Lakin indirimlere karşı dikkatli olmak gerekiyor.

FİYATLARI KARŞILAŞTIRIN

İnternetten alışverişe başlarken rastgele bir bilgi girmeden yahut indirmeden evvel web sitelerinin gerçek olup olmadığını birkaç defa denetim etmek gerekiyor. Sitenin bağlantı bilgileri, SSL Sertifikası katiyen denetim edilmeli. Yurttaş öncelikle kampanyaların mantıklı olmasına dikkat etmeli. Çok şaşırtan indirimlere güvenilmemeli. Eserin öbür sitelerdeki fiyatına da kesinlikle bakılmalı. E-ticaret dolandırıcıları bu indirim günlerine özel olarak kolay e-ticaret siteleri yahut toplumsal medya satış hesapları kurup, olmayan eserleri satabilirler. İnternet sitelerinde alışveriş yapmadan evvel kesinlikle gereksinimlerinizi belirleyin, bir liste yapın. Alışveriş çılgınlığı var diye gereksiniminiz olmayan şeyleri almayın. Satın alacağınız aygıtların fiyatlarını şimdiden kaydedin.

Gerçekten indirim yapılıp yapılmadığını görmüş olursunuz. Markalar eserin fiyatını birkaç hafta öncesinde şişirerek indirim periyodunda eserin olağan fiyatını yüksek indirimmiş üzere gösterebilirler. Eserin eski versiyonunu yeni versiyonuymuş üzere lanse edebilirler. Kimi marka ve pazaryerleri evvel fiyatı yükseltip sonra olağan fiyatını indirim üzere gösterebilirler. Eser hakkında kullanıcı yorumlarını inceleyin. Bu özel günlerde kredi kartı bilgilerini ele geçirmek isteyenlere karşı dikkatli olmak koşul.

PARAVAN HESAPLARA DİKKAT

Cumhuriyet’ten Şehriban Kıraç’a konuşan, TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, indirim periyotlarında vatandaşı internet üzerinden yahut sms, e-posta aracılığıyla, örneğin 2 bin liralık elektronik eserlerin 200 liraya düştüğü üzere gerçekdışı kampanya reklamlarıyla kandırmaya çalışan paravan e-ticaret siteleri ve paravan toplumsal medya hesapları olduğunu gördüklerini vurguladı.

Çiğdemli, “Yurttaş fırsat yakalayacağım derken dolandırıcıların tuzağına düşebiliyor. Bilhassa elektronikte gerçek olamayacak kadar büyük indirimlere kanmayın. 500 liralık bir eseri 50 liraya kimse satmaz. İnternet sitesinin adres, şirket ve telefon bilgileri de denetim edilmeli” dedi.

Ayrıca internetten alışveriş yaparken üç boyutlu ödeme yolunu kullanın. Sanal kart kullanmaya çalışın. Yapacağınız alışverişte cayma hakkı olup olmadığına bakın. Alışverişte kendi aygıtlarınızı kullanın. Alışverişten sonra kart ekstrelerinizi kesinlikle denetim edin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir